miércoles, 29 de julio de 2009

O xogo da Mariquiña

Variante do Concello de A Golada.
Xogan nenos e nenas ó aire libre. Forman un corro e unha rapaza colócase no medio, sendo ela a que propón o tema do xogo, por exemplo, face-lo pan.
A roda xira ó seu redor e cantan:
Por aquí me vou, por aquí me veño,
Mariquiña, ¿que estás facendo?
A nena contesta:
- Estou moendo o trigo.
E a roda segue:
Por aquí me vou, por aquí me veño,
Mariquiña, ¿que estás facendo?
Volve a contestar:
- Estou amasando a fariña.
E así sucesivamente ata que unha rapaza do corro lle di, por exemplo:
- ¿Fixéchesme a bola que lle encarguei?
Se a que está no medio contesta que se esquenceu, a roda desfaise inmediatamente e a rapaza que pediu a bola corre para pillar á outra; se non é capaz de pillala, perde e ten que substituíla pasando ó medio da roda con outra tarefa.

Variante do Concello de Ordes:
Os nenos e nenas forman unha roda ben apretada poñen uns os brazos por enriba dos hombreiros dos outros; no medio colócanse un neno e unha nena que simbolizan o matrimonio que está na casa. Fóra queda unha nena que danza ó redor do corro e canta:
Por aquí vou, por aquí veño,
a Mariquiña na casa teño.
Logo fai unha parada e mete a cabeza pola fiestra, é dicir, por riba dos hombreiros dos compañeiros e pregunta:
- ¿Que fas, Mariquiña? (1)
E a nena do medio contesta:
- Estou prendendo o lume.
E segue:
- ¿Que fas, Mariquiña?
- Estou facendo no caldo.
- Estou facendo nas papas.
E así en tódalas fiestras:
- Estou lavando a roupa.
- Estou muxindo as vacas...

(1) No Concello de Vedra dicían:
Por aquí me voy, por aquí me vengo.
Mariquita en casa, ¿qué estás haciendo?

Este xogo tiña un carácter pedagóxico, porque a nena que estaba no medio da roda na variante do Concello de A Golada debía coñer por orde secuencial os labores propios da actividade elexida.
A variante do Concello de Ordes proporciónanos unha interesante información sobre oreparto de tarefas por xénero.

No hay comentarios:

Publicar un comentario